بازاریابی شبکه ای در برابر شرکت های هرمی از زبان رندی گیج
[vc_row height=”auto”][vc_column][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22background-color%22%3A%22%23f4f4f4%22%2C%22padding-left%22%3A%2211px%22%2C%22padding-top%22%3A%228px%22%2C%22padding-bottom%22%3A%228px%22%2C%22padding-right%22%3A%2211px%22%2C%22border-radius%22%3A%224px%22%2C%22border-left-width%22%3A%222px%22%2C%22border-top-width%22%3A%222px%22%2C%22border-bottom-width%22%3A%222px%22%2C%22border-right-width%22%3A%222px%22%7D%7D”]
چکیده :وقتی صبحت از بازاریابی شبکه ای میشه ممکنه برخی افراد ناخودآگاه ذهنشون به سمت شرکت های هرمی مثل گلد کوئست بره. شرکت های هرمی با فریبکاری و نبود اطلاعات کافی از این کسب و کار سوء استفاده های زیادی کردند و این عدم آگاهی باعث بعضا زیان های جبران ناپذیری شد. اما نباید تفکر مسموم شرکت های هرمی و تاثیرات اون رو به بازاریابی شبکه ای اصولی و صحیح بسط داد و اون رو زیر سوال برد . سوالی که خیلی ذهن مردم کشور ما رو به خودش مشغول کرده اینه که چه فرقی بین شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای قانونی وجود دارد و چطور باید در دام دسیسه های هرمی نیفتیم . استاد رندی گیج یکی از راهبران موفق بازاریابی شبکه ای قصد داره در این مقاله این نگرانی شما را پاسخ بده، او از نگاه خودش به شما خواهد گفت که چه وجه تمایزی بین شرکت های بازاریابی شبکه قانونی و شرکت های هرمی وجود داره.
[/vc_column_text][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22padding-top%22%3A%2210px%22%2C%22padding-right%22%3A%2211px%22%2C%22padding-bottom%22%3A%2210px%22%2C%22padding-left%22%3A%2211px%22%7D%7D”]
کسب و کاری که می تواند برای یک زن کشاورز، یک وزیر یا یک معلم بازنشسته درآمد ماهیانه پنج یا شش رقمی داشته باشد، توجه خیلی ها را به خود جلب می کند.
به طور ساده می توان گفت: به دلیل پتانسیل مالی موجود، افراد فرصت طلب و بازیگران فریبکار ، مانند پروانه ای که به سمت شمع کشیده می شود، نیز، به طرف این صنعت کشیده می شوند. پس لازم است تفاوت بازاریابی شبکه ای قانونی و طرح های هرمی ساختگی و بازی های پولی را درک کنید. بگذارید نگاهی به این مساله بیاندازیم:
ممکن است از من شنیده باشید که بازاریابی شبکه ای یک حرفه مربوط به فروشندگی نیست! حال شما احتمالا به این فکر می کنید که: یک دقیقه صبر کن! پس آیا کسی باید چیزی بفروشد یا خیر ؟ جواب این است: « هم آره و هم نه. »
البته لازم است که محصولات در جریان فروش قرار داشته باشند، در غیر این صورت هیچ کس پول در نمی آورد. اما بازاریابی شبکه ای به اندازه ای که یک حرفه و فرایند آموزشی و مبتنی بر یادگیری است ، واقعا فقط فروشندگی نیست و در واقع، انواع شرکتهای بازاریابی های شبکه ای که چیزی برای فروش ارائه می دهند، مزیت طبیعی بالاتری نسبت به انواعی دارند که محصولی برای فروش ارائه نمی دهند. گاهی شنیده شده است که در کار بازاریابی شبکه ای، دبیران یا خانه داران پول بیشتری نسبت به فروشندگان کسب می کنند.
اما چنین چیزی چطور ممکن است؟
از این رو که این کسب و کار، تحت تاثیر فرآیند همانند سازی است. یک فروشنده قادر است بیرون برود و شخصا محصولات زیادی را خرده فروشی کند، اغلب اوقات ، نمی تواند دیگران را آموزش و تعلیم دهد. فردی که یک فروشنده نیست، با مساله « ترس از فروش » رو به رو خواهد بود و اغلب از روش های فروشی که برای آن ها فراهم می شود سر باز می زند. در نتیجه ، آن ها گرفتار این امر نمی شوند. اما واقعیت همین جاست.
اغلب فروش ها در بازاریابی شبکه ای خارج از پروسه « فروش جزئی یا خانه به خانه » صورت می گیرد.
آیا شما می توانید بهترین خریدار خودتان باشید؟ بله. اگر کسی محصولات شما را یک جا بخرد ، آیا هنوز می تواند مشتری خرده فروشی شما یاشد؟ بله. اگر آن ها محصولات شما را زیر قیمت کلی فروشی بخرند ، آیا شما هنور می توانید یک مشتری خرده فروش باشید؟ بله. شما شاید زمانی از “سیرز” یا “جی سی پنی” کمتر از حد عمده فروشی خرید کرده اید. مشخصا فروش زیر قیمت عمده فروشی ، زیاد سودآور نخواهد بود، اما نشان دهنده حقوقی است که شما به عنوان یک تاجر مستقل ، از آن برخوردارید.
افراد بسیار کمی در بازاریابی شبکه ای مبادرت به خرده فروشی محصولات در سطح گسترده می کنند. معمولا این محصولات به صورت « رابطه رو در روی کلامی » بازاریابی می شوند. مکالمات عادی بین دوستان و یا اعضای خانواده و برای استفاده شخصی عرضه می شوند، و به سبب وجود کامپیوترها و تکنولوژی های ارسال مراسلات ، اغلب شرکت های بازاریابی شبکه ای، سفارشات را از هر نقطه ای قبول می کنند. دیگر لازم نیست مقادیر عظیمی کالا را انباشت و محصولات را در سرتاسر شهر پخش نمود. شما ممکن است محصولات را شخصا استفاده کنید و یا آن ها را با دوستان و همسایگان خود تقسیم کنید، که در هر صورت مستقیما به شرکت اصلی سفارش داده می شود. شما ممکن است با این کار، چشم اندازی از این کسب و کار را به هشت یا ده نفر نشان داده باشید، و این افراد فراِیند را تکثیر کنند و به این ترتیب ، احتمالا ۵۰۰۰ نفر زیر شما قرار بگیرند.
شما ممکن است ماهیانه تنها ۵۰۰ دلار سود فروش مستقیم داشته باشید ولی از حق کمیسیون غیر مستقیم ماهیانه ۱۰,۰۰۰ دلار دریافت دارید! می بینید که پول بسیار بیشتری از حق کمیسیون غیرمستقیم می گیرید تا از فروش مستقیم. برخلاف آن چه که ممکن است بعضی از مخالفان به شما بگویند، این بدان معنی نیست که این کار غیر قانونی است. بلکه این تنها نشان دهنده بهره برداری شما از قدرت اهرم سازی است.
با این حال این بدان معنی نیست که هر شرکتی صرفا با ادعای داشتن برنامه بازاریابی شبکه ای، قانونی باشد. این طور نیست. عواملی وجود دارد که خبر از نامشروع بودن یک برنامه می دهد . بگذارید نگاهی دقیق تر به این عوامل بیاندازیم.
در عمل برای وضع کنندگان قانون غیر ممکن است که بتوانند در گرونی های بی حد، برنامه های بازاریابی مشروع و نامشروع را پیش بینی کرده و آن ها را قانون مند کنند. به این دلیل، قوانین چند لایه و ضدهرمی به طور گسترده مورد تفسیر و بازنویسی قرار می گرد. چنین چیزی به وضع کنندگان قانون اجازه می دهد تمامی دگرگونی های ممکن طرح های غیر قانونی را تحت کنترل در آورده به وجود و امکان انحلال آن ها را فراهم کنند. مشکل به وجود آمده آنجاست که خود وضع کنندگان قانون به اندازه ی کافی آموزش ندیده اند تا بتوانند فرق بین بازاریابی شبکه ای مشروع و هرم های نامشروع را دریابند.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
پذیرش چیست و چگونه پذیرش سازمان را بالا ببریم؟
4.3k بازدید
-
آیا شیفت دادن در بازاریابی شبکه ای کار درستی است؟
1.98k بازدید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای به سازمان انگیزه بدهیم تا تصاعد پنج برابری داشته باشیم
4.21k بازدید
-
سه مرحله اصلی در فالو بعد از معرفی کار
5.08k بازدید
-
دسترسی به پراسپکت نامحدود از طریق بازار گرم
3.09k بازدید
-
فالوی اتوماتیک در بازایابی شبکه ای (تام شرایتر)
2.94k بازدید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.