ترس از جواب منفی در بازاریابی شبکه ای
یکی از بزرگترین دلایل افراد برای عدم شروع یا ترک تجارت بازاریابی شبکه ای پس از مدتی کوتاه، ترس از جواب منفی است.
جواب منفی که اصولا افراد در این سیستم با آن روبرو می شوند شامل این دو مورد است:
۱. در هنگام فروش محصول
۲. در هنگام دعوت افراد به کار
اگر شما نیز این ترس را در خود احساس می کنید پس با کمال احترام می گوییم به درک کاملی از این تجارت دست پیدا نکرده اید، زیرا شنیدن پاسخ منفی بخشی از تمام تجارت هاست. تنها یک راه برای عدم دریافت پاسخ منفی وجود دارد: ثروتمند شدن را فراموش کنید و وارد هیچ تجارتی نشوید، با هیچ کس ملاقات نکنید و هیچ محصولی نفروشید، اما اگر می خواهید در هر تجارتی فردی موفق باشید لازم است بدانید و قبول کنید که شنیدن پاسخ منفی بخشی از تجارت است.
دیدگاه و نگرش خود را تغییر دهید تا بتوانید به استقبال این جواب های منفی بروید. و هر جواب منفی یک تجربه جدید است و هر تجربه یک درس عالی است که کمک می کند تا خودتان و تیمتان سریعتر به موفقیت برسید. اگر زندگی نامه افراد ثروتمند و موفق دنیا را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که هر کدام صدها بار با جواب منفی روبرو شده اند. و اگر هم اکنون به موفقیت دست پیدا کرده اند تنها دلیلش تعداد جواب « نه » ای است که شنیده اند و از آنها درس گرفته اند اما هرگز تسلیم نشده اند.
مورد دیگری که باید به آن توجه داشت این است که جواب های منفی دیگران به شخص شما نیست بلکه جواب منفی آنها به معامله ای است که پیشنهاد کرده اید. اگر به کسی می خواهید کالایی بفروشید ولی با جواب منفی روبرو می شوید به این دلیل نیست که با شما مشکلی دارند یا شما را دوست ندارند. بلکه دلایل دیگری دارد، مثلا عدم نیاز فرد به محصول، کمبود اطلاعات شما در مورد آن کالا، ضعف شما در برقراری ارتباط و … . پس اگر میخواهید در فروش موفق شوید فقط لازم که اطلاعات خود را بالاتر ببرید و تعداد اقدام های خود برای فروش را بیشتر کنید.
اگر هنگام دعوت افراد با جواب منفی روبرو شدید بهتر است اشتباهات خود را بررسی کنید تا در دعوت های بعدی بهتر عمل کنید ولی این را در نظر داشته باشید که هر فردی مسئول انتخاب های خود است. پس فقط با این دیدگاه دیگران را دعوت به کار کنید که می خواهید مسیری جدید برای موفقیت به آنها معرفی کنید. اگر کسی در مقابل موفقیت مقاومت می کند بدانید که شما مسئول زندگی اش نیستید. عده بسیاری زیادی همین الان مشتاق دعوت به چنین تجارتی هستند و فقط منتظر دعوت شما هستند.
صبر کلید گشایش تمام درها است. اما به یاد داشته باشید که صبر به معنی منتظر ماندن نیست بلکه به معنی ادامه دادن، تجربه کردن و هر روز بهتر شدن است.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای نگرش های جدید به سازمان وارد کنیم
1.06k بازدید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای افراد سازمان را برای شرکت در جلسات متقاعد کنیم
938 بازدید
-
چکار کنیم تا در بازاریابی شبکه ای سازمان هم مثل خودمان متعهد و پاکار باشد
863 بازدید
-
چرا افراد سازمانم در بازاریابی شبکه ای در جذب افراد مشکل دارند
818 بازدید
-
چرا برخی افراد در بازاریابی شبکه ای پس از پرزنت جواب تلفن و پیام را نمیدهند
1.07k بازدید
-
چگونه در اینستاگرام اعتماد افراد را نسبت به بازاریابی شبکه ای جلب کنیم
941 بازدید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
خیلی عالیه