جستجو برای:
  • خانه
  • وبلاگ
  • محصولات آموزشی
  • آموزش های خارجی
  • دوره های آموزشی
  • حل آبجکشن ها
  • پرسش های شما
آموزش بازاریابی شبکه ای
  • خانه
  • وبلاگ
  • محصولات آموزشی
  • آموزش های خارجی
  • دوره های آموزشی
  • حل آبجکشن ها
  • پرسش های شما
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

زمانی که در نتورک شخصی به ما «نه» میگوید چه کنیم؟

نه تنها برای کسانی که نتورک کار میکنند، بلکه در تمام کسب و کارها، این حالت خیلی پیش می آید که طرف مقابل پیشنهادشان را رد کند.(ولی خب الان موضوع بحث ما نتورک مارکتینگ است و در این زمینه صحبت میکنیم).اگر هم هنوز برایتان اتفاق نیفتاده یعنی هنوز کار نکرده اید.یک مقدار که کار کنید، قطعا با این حالت مواجه میشوید.

«ممنون از پیشنهادت ولی نه»

نکته ای که در درجه اول باید به آن توجه کنیم این است که وقتی یک نفر به ما میگوید نه، یعنی فعلا نه.

جلوتر روی این موضوع صحبت میکنم ولی بلافاصله بعد از این که یک نفر به ما میگوید چه چیزی میتوانیم بگوییم؟

راهکاری که میخواهم به شما بگویم را از استاد Ray Higdon یاد گرفته ام. جوابی که میدهیم این است که:

«مشکلی نیست.اگر کسی رو میشناسی که درآمد بیشتری بخواد در صورتی که ما روشش رو بهش آموزش بدیم، میتونی به من معرفیش کنی»

با این جمله، اگر او کسی را بشناسد که درآمد بیشتری میخواهد، به یاد می آورد و میتواند به ما معرفی کند.اگر این جمله را در برخورد با افراد مختلف به کار ببرید میبینید که خیلی ها به شما میگوند: «آره فلانی رو میشناسم که درآمد بیشتری میخواد»

به این ترتیب میتوانید با کسانی که پراسپکت فعلی شما آنها را میشناسد ارتباط برقرار کنید و آنها را پراسپکت کنید.به اضافه این که با این حرف دارید به طور غیر مستقیم به فرد مقابل میگویید که: “ما راه کسب درآمد از این کار را میدانیم و میتوانیم آموزش دهیم”

این از جوابی که بلافاصله میدهیم.اما در مرحله بعد باید خود آن شخص را پیگیری کنید.

ما افراد را از لیست خودمان کنار نمیگذاریم، به غیر از آنهایی که رفتار زشت و زننده ای دارند و بی احترامی میکنند.ولی به صورت کلی کسی را از لیست کنار نمیگذاریم و با پیگیری کردن میتوانیم خیلی از افرادی که الان به ما گفته اند “نه” را بعدا جذب کنیم (چون اگر یادتان باشد، نه یعنی فعلا نه)

این را در نظر بگیرید که ما از زندگی افراد خبر نداریم.نمی دانیم هر کسی چه شرایطی دارد.یک نفر الان به شما گفته است نه، ولی ممکن است 6 ماه یا 1 سال دیگر شرایطش طوری باشد که بخواهد این کار را شروع کند.ما این موضوع را نمی دانیم و باید پیگیری را انجام دهیم.

برای خود من پراسپکت هایی بوده اند که بعد از 4 ماه وارد کار شده اند.کسی بوده که بعد از 6 ماه  وارد شده.پس پیگیری یکی از مهم ترین مراحل کار است که باید به درستی انجام شود.

به این نکته توجه کنید که وقتی یک نفر به ما گفت نه، اگر به روشی که گفتم جواب دهیم، بعدا هم میتوانیم با او ارتباط برقرار کنیم و پیگیری کنیم.خیلی ها این اشتباه را میکنند که وقتی یک نفر، مخصوصا در بازار گرم به آنها میگوید نه، ناراحت میشوند و پرخاش میکنند!

“چرا نمیخوای کار کنی؟؟ تو مگه رفیق من نیستی؟؟ پس باید بیای نتورک کار کنیم!!”

اما اگر به روش گفته شده جواب دهیم بعدا هم میتوانیم پیگیری کنیم و این حالت پیش نمی آید که دیگر جواب تلفن ما را هم ندهند!


پراسپکتینگ = موفقیت

در مرحله بعد کاری که انجام میدهیم این است که میرویم و با نفر بعدی صحبت میکنیم.اگر او هم گفت نه، میرویم و با نفر بعدی صحبت میکنیم.ما هیچ وقت به خاطر این که چند نفر به ما جواب منفی داده اند متوقف نمیشویم.

ما با افراد مختلف صحبت میکنیم و آنهایی که به دنبال یک فرصت هستند را سریع تر پیدا میکنیم (دقت کنید، پیدا میکنیم) و با آنها کار میکنیم.به اضافه این که در همین حین، افرادی که فعلا جواب منفی داده اند را پیگیری میکنیم.اگر میخواهید نتیجه بگیرید، خیلی مهم است که این روند را همیشه حفظ کنید.

این هم از دیدگاهی که باید نسبت به این موضوع داشته باشیم. وقتی یک نفر به ما گفت نه، میرویم و با نفر بعدی صحبت میکنیم و ارتباطات جدیدی برقرار میکنیم.اصلا ما نتورکر هستیم و نتورک یعنی شبکه، یعنی ارتباط.

همیشه در حال ارتباط سازی باشید!

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • چگونه در بازاریابی شبکه ای نگرش های جدید به سازمان وارد کنیم

    1.15k بازدید

  • چگونه در بازاریابی شبکه ای افراد سازمان را برای شرکت در جلسات متقاعد کنیم

    1.02k بازدید

  • چکار کنیم تا در بازاریابی شبکه ای سازمان هم مثل خودمان متعهد و پاکار باشد

    946 بازدید

  • چرا افراد سازمانم در بازاریابی شبکه ای در جذب افراد مشکل دارند

    902 بازدید

  • چرا برخی افراد در بازاریابی شبکه ای پس از پرزنت جواب تلفن و پیام را نمیدهند

    1.15k بازدید

  • چگونه در اینستاگرام اعتماد افراد را نسبت به بازاریابی شبکه ای جلب کنیم

    1.02k بازدید

قدیمی تر چگونه بدبین ترین افراد را پرزنت کنیم ؟
جدیدتر هیچ کس وارد تیم من نمیشه و همه نسبت به بازاریابی شبکه ای منفی هستن

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • بزرگمهر گفت:
    2020/05/13 در 21:54

    سلام.ن شنیدنها درواقع پله های پیشرفت در نتورک مارکتینگ هستن.وباعث قویتر شدن نتورکر میشود.این مختص این تجارت نیست بلکه در هر ارتباطی ن ب پیشنهاد دهنده گفته میشود.ولی نباید کوتاه بیایی.ممنون از مقاله ی آموزنده ومدیریتmlmcenter

    برای پاسخ دادن وارد شوید
  • زهرارضایی گفت:
    2020/05/26 در 21:38

    خیلی خیلی نکته خوبی رواشاره کرده بودین ممنون از این مطلب پربارتون

    برای پاسخ دادن وارد شوید
  • پویان مافی گفت:
    2020/06/01 در 09:29

    پیجتون فوق العاده ست،درود برشما

    برای پاسخ دادن وارد شوید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جستجو برای:
دسته‌ها
  • حل آبجکشن در بازاریابی شبکه ای
  • رازهای موفقیت در بازاریابی شبکه ای
  • سوالات متداول بازاریابی شبکه ای
  • شبکه سازی در بازاریابی شبکه ای
  • مقالات آموزشی بازاریابی شبکه ای
  • ویدیوهای رایگان بازاریابی شبکه ای

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت