زمانی که در نتورک شخصی به ما «نه» میگوید چه کنیم؟
نه تنها برای کسانی که نتورک کار میکنند، بلکه در تمام کسب و کارها، این حالت خیلی پیش می آید که طرف مقابل پیشنهادشان را رد کند.(ولی خب الان موضوع بحث ما نتورک مارکتینگ است و در این زمینه صحبت میکنیم).اگر هم هنوز برایتان اتفاق نیفتاده یعنی هنوز کار نکرده اید.یک مقدار که کار کنید، قطعا با این حالت مواجه میشوید.
«ممنون از پیشنهادت ولی نه»
نکته ای که در درجه اول باید به آن توجه کنیم این است که وقتی یک نفر به ما میگوید نه، یعنی فعلا نه.
جلوتر روی این موضوع صحبت میکنم ولی بلافاصله بعد از این که یک نفر به ما میگوید چه چیزی میتوانیم بگوییم؟
راهکاری که میخواهم به شما بگویم را از استاد Ray Higdon یاد گرفته ام. جوابی که میدهیم این است که:
«مشکلی نیست.اگر کسی رو میشناسی که درآمد بیشتری بخواد در صورتی که ما روشش رو بهش آموزش بدیم، میتونی به من معرفیش کنی»
با این جمله، اگر او کسی را بشناسد که درآمد بیشتری میخواهد، به یاد می آورد و میتواند به ما معرفی کند.اگر این جمله را در برخورد با افراد مختلف به کار ببرید میبینید که خیلی ها به شما میگوند: «آره فلانی رو میشناسم که درآمد بیشتری میخواد»
به این ترتیب میتوانید با کسانی که پراسپکت فعلی شما آنها را میشناسد ارتباط برقرار کنید و آنها را پراسپکت کنید.به اضافه این که با این حرف دارید به طور غیر مستقیم به فرد مقابل میگویید که: “ما راه کسب درآمد از این کار را میدانیم و میتوانیم آموزش دهیم”
این از جوابی که بلافاصله میدهیم.اما در مرحله بعد باید خود آن شخص را پیگیری کنید.
ما افراد را از لیست خودمان کنار نمیگذاریم، به غیر از آنهایی که رفتار زشت و زننده ای دارند و بی احترامی میکنند.ولی به صورت کلی کسی را از لیست کنار نمیگذاریم و با پیگیری کردن میتوانیم خیلی از افرادی که الان به ما گفته اند “نه” را بعدا جذب کنیم (چون اگر یادتان باشد، نه یعنی فعلا نه)
این را در نظر بگیرید که ما از زندگی افراد خبر نداریم.نمی دانیم هر کسی چه شرایطی دارد.یک نفر الان به شما گفته است نه، ولی ممکن است 6 ماه یا 1 سال دیگر شرایطش طوری باشد که بخواهد این کار را شروع کند.ما این موضوع را نمی دانیم و باید پیگیری را انجام دهیم.
برای خود من پراسپکت هایی بوده اند که بعد از 4 ماه وارد کار شده اند.کسی بوده که بعد از 6 ماه وارد شده.پس پیگیری یکی از مهم ترین مراحل کار است که باید به درستی انجام شود.
به این نکته توجه کنید که وقتی یک نفر به ما گفت نه، اگر به روشی که گفتم جواب دهیم، بعدا هم میتوانیم با او ارتباط برقرار کنیم و پیگیری کنیم.خیلی ها این اشتباه را میکنند که وقتی یک نفر، مخصوصا در بازار گرم به آنها میگوید نه، ناراحت میشوند و پرخاش میکنند!
“چرا نمیخوای کار کنی؟؟ تو مگه رفیق من نیستی؟؟ پس باید بیای نتورک کار کنیم!!”
اما اگر به روش گفته شده جواب دهیم بعدا هم میتوانیم پیگیری کنیم و این حالت پیش نمی آید که دیگر جواب تلفن ما را هم ندهند!
پراسپکتینگ = موفقیت
در مرحله بعد کاری که انجام میدهیم این است که میرویم و با نفر بعدی صحبت میکنیم.اگر او هم گفت نه، میرویم و با نفر بعدی صحبت میکنیم.ما هیچ وقت به خاطر این که چند نفر به ما جواب منفی داده اند متوقف نمیشویم.
ما با افراد مختلف صحبت میکنیم و آنهایی که به دنبال یک فرصت هستند را سریع تر پیدا میکنیم (دقت کنید، پیدا میکنیم) و با آنها کار میکنیم.به اضافه این که در همین حین، افرادی که فعلا جواب منفی داده اند را پیگیری میکنیم.اگر میخواهید نتیجه بگیرید، خیلی مهم است که این روند را همیشه حفظ کنید.
این هم از دیدگاهی که باید نسبت به این موضوع داشته باشیم. وقتی یک نفر به ما گفت نه، میرویم و با نفر بعدی صحبت میکنیم و ارتباطات جدیدی برقرار میکنیم.اصلا ما نتورکر هستیم و نتورک یعنی شبکه، یعنی ارتباط.
همیشه در حال ارتباط سازی باشید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای نگرش های جدید به سازمان وارد کنیم
1.06k بازدید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای افراد سازمان را برای شرکت در جلسات متقاعد کنیم
938 بازدید
-
چکار کنیم تا در بازاریابی شبکه ای سازمان هم مثل خودمان متعهد و پاکار باشد
863 بازدید
-
چرا افراد سازمانم در بازاریابی شبکه ای در جذب افراد مشکل دارند
818 بازدید
-
چرا برخی افراد در بازاریابی شبکه ای پس از پرزنت جواب تلفن و پیام را نمیدهند
1.07k بازدید
-
چگونه در اینستاگرام اعتماد افراد را نسبت به بازاریابی شبکه ای جلب کنیم
941 بازدید
3 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
سلام.ن شنیدنها درواقع پله های پیشرفت در نتورک مارکتینگ هستن.وباعث قویتر شدن نتورکر میشود.این مختص این تجارت نیست بلکه در هر ارتباطی ن ب پیشنهاد دهنده گفته میشود.ولی نباید کوتاه بیایی.ممنون از مقاله ی آموزنده ومدیریتmlmcenter
خیلی خیلی نکته خوبی رواشاره کرده بودین ممنون از این مطلب پربارتون
پیجتون فوق العاده ست،درود برشما