قاتل نتورکرها کیست؟
موضوعی که میخواهیم درباره آن صحبت کنم چیزی است که تا به امروز خیلی ها را از پا درآورده و قطعا در آینده هم خیلی ها را از پا درمی آورد! و برای نتورکرها یک مسئله ی کشنده است. البته در خیلی از کسب و کارهای دیگر هم این مسئله وجود دارد ، و آن هم چیزی نیست جز: نه شنیدن
رد شدن ، نپذیرفتن ، “نه ممنون نمیخوام” و به طور کلی نه شنیدن.
اولین نکته این است که باید بدانیم “نه شنیدن” و رد شدن از جانب دیگران در یک کسب و کار کاملا طبیعی است. یعنی همیشه درصد بالایی از ارتباط هایی که با دیگران ایجاد میکنیم، چه برای معرفی محصول باشد یا معرفی فرصت کاری، به “نه” ختم میشوند و طرف مقابل پیشنهاد ما را نمی پذیرد این یک اتفاق کاملا عادی است. اما چرا با وجود این که یک اتفاق کاملا عادی است اما مانع بزرگی برای افراد میشود؟
هیچ کس از “نه شنیدن” خوشش نمی آید. که این هم یک موضوع عادی است! هیچ کس دوست ندارد پیشنهادش رد شود و از دیگران “نه” بشنود.
اما باید به این نکته توجه کنیم که چیزی که باعث میشود انجام دادن یک کسب و کار برای یک نفر سودآور باشد این است که با وجود این که “نه شنیدن” برای او اصلا حس خوبی ایجاد نمیکند، اما با این حال به کار کردن ادامه میدهد.
با وجود این که اصلا دوست ندارد کسی پیشنهاد او را رد کند، کار میکند، ارتباط سازی میکند و دعوت و معرفی به کار را انجام میدهد. و به همین دلیل است که در نهایت نتایج بزرگی میگیرد. زیرا کاری است که خیلی ها حاضر نیستند آن را انجام دهند، شما که این کار را انجام میدهید، لیاقت این را دارید که نتایج بزرگی بگیرید. این نکته را باید همیشه در نظر داشته باشیم.
هیچ کس “نه شنیدن” را دوست ندارد ولی آنهایی که حاضر میشوند این حس بد را تحمل کنند، نه فقط در بازاریابی شبکه ای، بلکه در هر کاری نتیجه بزرگی میگیرند.
پیشنهاد میکنم برای درک این که اصلا چرا دعوت شما را نمی پذیرند این مقاله را مطالعه کنید: ۴ دلیل اصلی نه گفتن افراد به بازاریابی شبکه ای
وظیفه شما به عنوان یک لیدر
موضوع دیگری که در شبکه سازی به شما کمک میکند این است که شما باید افراد را برای این حالت آماده کنید و این وظیفه شماست.حالا چرا؟
به این دلیل که خیلی از افرادی که بازاریابی شبکه ای را شروع میکنند از قبل تجربه داشتن یک بیزینس را نداشته اند.و موضوع “نه شنیدن” چیزی است که تا به حال با آن رو برو نشده اند. اگر شما آگاهی های لازم را به آنها ندهید، زمانی که با این موضوع مواجه شدند بعد از شنیدن چند تا نه اول کار را رها میکنند!
درست است که یکی از مهمترین عوامل برای موفق شدن، داشتن یک هدف و تصویری از آینده است، و هر کسی باید هدف خود را مشخص کند.این موضوع بسیار مهمی است.اما در شبکه سازی علاوه بر بحث هدف باید این موضوع را هم به آنها بگویید که “نه شنیدن” در یک بیزینس، قسمتی از کار و کاملا عادی است و آنهایی که با وجود حس بدی که نه شنیدن به آدم میدهد، کار خودشان را ادامه میدهند، نتیجه میگیرند.
شاید این حالت را دیده باشید که یک نفر با انگیزه وارد نتورک مارکتینگ میشود و آموزش میبیند، اما زمانی که استارت شبکه سازی را میزند کار را رها میکند! چون ما آنها را برای “نه شنیدن” آماده نکرده بودیم، و این مسئله فقط به ضعف آموزش های قبلی ما مرتبط بوده
اما به این معنی نیست که اگر این نکته را رعایت کنید از الان به بعد همه با تمام تلاش کار میکنند و دیگر هیچ کس هیچ بهانه ای نمی آورد! نکته اینجاست که با انجام این کار درصد موفقیت شما و افرادی که در تیم شما هستند خیلی بالا میرود.
اما اگر میخواهید بدانید که اگرشخصی به شما “نه” گفت، باید چه کاری انجام دهید، این مقاله را مطالعه کنید: زمانی که شخصی به ما «نه» میگوید چه کنیم؟
امیدوارم شما بتوانید این قاتل را شکست دهید!
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
پذیرش چیست و چگونه پذیرش سازمان را بالا ببریم؟
4.3k بازدید
-
آیا شیفت دادن در بازاریابی شبکه ای کار درستی است؟
1.98k بازدید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای به سازمان انگیزه بدهیم تا تصاعد پنج برابری داشته باشیم
4.21k بازدید
-
سه مرحله اصلی در فالو بعد از معرفی کار
5.08k بازدید
-
دسترسی به پراسپکت نامحدود از طریق بازار گرم
3.09k بازدید
-
فالوی اتوماتیک در بازایابی شبکه ای (تام شرایتر)
2.94k بازدید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
واقعا خیلی سخته بخصوص برای خودمن که حتی از نزدیک ترین افرادزندگیم هیچی نخواستم اولاش وقتی نه میشنیدم فشارم می رفت بالا ولی الان بعد از ۶ماه اصلا اهمیتی برام نداره