چطور در بازاریابی شبکه ای بازار سوخته را به کار دعوت کنیم
اگر قبلا در بازاریابی شبکه ای موفق نشده ایم چگونه بازار گرم خود را به کار دعوت کنیم؟ در این مقاله یک روش کاملا موثر را برای شما بیان میکنیم.
این روش توسط آقای Ray Higdon، استاد بازاریابی شبکه ای گفته شده است، یک روش متفاوت با آن چیزی که تا الان درباره این موضوع آموزش داده شده
بازار سوخته چیست
بعضی نتورکرها، قبلا در یک یا چند شرکت بازاریابی شبکه ای فعالیت داشته اند و هر بار بازار گرم خودشان را دعوت کرده اند.ولی به هر دلیلی در آن زمان موفق نشدند.حالا یک موقعیت مناسب پیدا شده و میخواهند به سراغ بازار گرمشان بروند و آنها را دعوت کنند اما آن افراد دیگر اعتماد زیادی به حرفشان ندارند. (که البته حق دارند!)
همین طور اگر یک نفر قبلا چند بار نتورک مارکتینگ را شروع کرده ولی موفق نشده، احتمالا کارهایی مثل چادر زدن یا کمین کردن جلوی خانه دوستش را انجام داده و سعی کرده با کمک یا بدون کمک لیدرهایش به هر طریقی خوبی های بازاریابی شبکه ای را به او بفهماند! روش های متاسفانه رایجی که کاملا هم اشتباه هستند و فقط کار را سخت میکنند.
مسلما در این حالت دعوت کردن با روش های متداول بسیار سخت خواهد بود و تقریبا هیچ نتیجه ای نخواهد داشت، زمانی که این حالت به وجود می آید بازار گرم اصطلاحا به بازار سوخته تبدیل میشود یعنی هیچ یک از حرف های ما را در رابطه با هر نوع کسب و کاری (مخصوصا بازاریابی شبکه ای) قبول نمی کنند.
اگر میخواهید بدانید بازارگرم شما تبدیل به بازار سوخته شده یا نه، به آنها بگویید:
“اگر به من 10 هزار تومان بدهی، من همین الان 20 هزار تومان به تو میدهم”
و آنها بلافاصله می گویند:”نه ممنون، من اوکیم”
در واقع آنها در مقابل نظر شما در ارتباط با کسب درآمد مقاومت میکنند.
راه حل جادویی ، چطور در بازاریابی شبکه ای باید بازار سوخته رابه کار دعوت کنیم
برای دعوت کردن بازار سوخته به کار ، راه حل این است که اصلا آنها را به کار دعوت نکنید! خب یعنی چه کار کنیم؟ باید دقیقا این کار را انجام دهید:
“موقعیت کاری را نفی کنید و به جای آن با معرفی محصول شروع کنید”
نفی کردن موقعیت کاری یعنی از همان ابتدا به طرف مقابل بگویید که کاری که دارید انجام میدهید برای او مناسب نیست.و میخواهید محصولات را به او نشان دهید.
پیشنهاد میکنم این مقاله ها رو از دست ندید: چهار قانون دعوت در بازاریابی شبکه ای
به این صورت:
“سلام سعید جان خوبی؟ من جدیدا کار بازاریابی شبکه ای رو در یک شرکت مناسب شروع کردم. میدونم کاری که انجام میدیم به درد تو نمی خوره ولی یک سری محصولات هست که اونا رو میخوام به تو نشون بدم، فکر کنم ازشون خوشت بیاد.”
وقتی که شما از اول میگویید “کار بازاریابی شبکه ای برای تو مناسب نیست” ، عملا گارد ذهنی او در مقابل خودتان را از بین می برید. این طور در ذهنش القا میشود که: “به من گفت کار به دردم نمیخوره.پس با من کاری نداره و نمیخواد دوباره منو پرزنت کنه”
در واقع کاری را کرده اید که انتظارش را نداشته و فکر می کرده که شما دوباره میخواهید او را به بازاریابی شبکه ای دعوت کنید و انتظار داشته بنشینید و دو ساعت درباره خوبی های کار بگویید، اما الان شما خودتان میگویید: “میدونم این کار برای تو مناسب نیست”
محصولات را به او معرفی کنید و بگذارید با محصولات آشنا شود. حالا اگر واقعا شرکت مناسبی پیدا کرده باشید، محصولات خیلی خوبی هم دارید. اگر شرکت شما “ویدئو معرفی” دارد درصد موفقیت این روش چند برابر میشود. برای معرفی محصولات ویدئو معرفی به کار را به او بدهید تا ببیند.که خب البته در آن ویدئو علاوه بر معرفی محصولات درباره موقعیت کاری هم به بهترین شکل صحبت میشود.
در مواقعی که با افراد این گونه صحبت میکنید و آنها ویدئو را میبینند، این سوال برایشان ایجاد میشود که “چرا این کار به درد من نمی خوره؟” “چرا من نباید این کار رو انجام بدم؟”
خودتان را کنترل کنید!
حالا بعضی از آنها همان لحظه یا در ارتباط های بعدی این سوال را از شما میپرسند (دقت کنید، بعضی از آنها! قرار نیست همه وارد این کار شوند!) در اینجا شما باید خودتان را کنترل کنید! میدانم که دوست دارید شروع کنید به توضیح دادن درباره مزایای کار: “اره میدونی این کار خیلی خوبیه.شرکتی که توش هستم بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای دنیاست و تو میتونی خیلی موفق بشی و خیلی پول در بیاری!”
ولی نباید این کار را بکنید!
وقتی از شما میپرسند که “چرا این کار برای من مناسب نیست؟” و درباره کار کنجکاو شده اند، با حالت کاملا متعجب می گویید: “عجب، اصلا فکرشو نمیکردم بخوای کار کنی ولی خب اوکیه میتونم یک قرار ست کنم که دربارش صحبت کنیم” و زمانی را برای صحبت کردن در این باره مشخص کنید.
به همین سادگی شما میتوانید بازار گرم سوخته خود را به کار دعوت کنید
پیشنهاد میکنم این مقاله رو حتما بخونید: هفت دلیل که ثابت میکنه بازاریابی شبکه ای بهترین تجارت است
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای نگرش های جدید به سازمان وارد کنیم
1.06k بازدید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای افراد سازمان را برای شرکت در جلسات متقاعد کنیم
938 بازدید
-
چکار کنیم تا در بازاریابی شبکه ای سازمان هم مثل خودمان متعهد و پاکار باشد
864 بازدید
-
چرا افراد سازمانم در بازاریابی شبکه ای در جذب افراد مشکل دارند
818 بازدید
-
چرا برخی افراد در بازاریابی شبکه ای پس از پرزنت جواب تلفن و پیام را نمیدهند
1.07k بازدید
-
چگونه در اینستاگرام اعتماد افراد را نسبت به بازاریابی شبکه ای جلب کنیم
941 بازدید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
باسلام.در بازاریابی شبکه ای هیچکسی از بین نمیره فقط لازمه زمان هر کسی برسه.افراد بازار گرم سوخته پتانسیل بالایی میتونه داشته باشه برای سازمان من.البته برگشت بازار گرمسوخته اموزشهای خاص خودشو داره که با مطالعه مقالات وموارد اموزشی دیگر.میتونم از این پتانسیل استفاده کنم.دایرکت جوابگویشماهستم.ممنون از مدیریت mlmcenter