10 راهکار موفقیت در بازاریابی شبکه ای
بسیاری از مردم از بازاریابی شبکه ای بخاطر داستان ها و سوء تفاهم هایی که در مورد این نوع از کسب و کار وجود داره واهمه دارند. بخشی از این نگاه های منفی به دلیل نرخ پایین موفقیت در بازاریابی شبکه ای است. باید گفت که بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسب و کاری را شروع میکنید، موفقیت در پی تلاش به دست می آید.
برای بهبود سطح موفقیت و تلاش مستمر برای کار کردن در دنیای فروش مستقیم، این راهکار های موفقیت در بازاریابی شبکه ای را در نظر داشته باشید :
۱- واقعیت های بازاریابی شبکه ای را برای خودتان مرور کنید
برای اینکه از شرکت های هرمی و کلاهبرداری های اینترنتی در امان بمانید خودتان را به زره دانش مجهز کنید! در مورد صنعت فروش مستقیم اطلاعات کلی بدست بیاورید، با دقت در مورد شرکت های بازاریابی شبکه ای تحقیق کنید و مشخص کنید که آیا با شرکت و معرف خود هماهنگی و سازگاری دارید یا نه. حقیقت این است که در حالی که شما میتوانید در بازاریابی شبکه ای پولدار بشوید، آمارها نشان میدهد افراد کمی وجود دارند که میتوانند واقعا به موفقیت دست پیدا کنند. با این حال، مقصر بازاریابی شبکه ای نیست! بسیاری از ورزشکاران هیچوقت به بازی های المپیک نمیرسند اما این تقصیر دنیای ورزش یا المپیک نیست. هر شاهکاری نیاز به دانش و عمل دارد.
۲- یک شرکت با محصولی که دوست دارید پیدا کنید
بسیاری از مردم آن قدر درگیر پتانسیل بالای بازاریابی شبکه ای برای درآمدزایی میشوند که توجه کافی به محصولی که شرکت از آن ها میخواهد بفروشند، نمیکنند. شما اگه واقعا به چیزی که ارائه میدهید افتخار نکنید ، نمیتوانید چیزی رو بفروشید یا کسب و کارتان را به راه بیاندازید. در مورد شرکت های بازاریابی شبکه ای تحقیق کنید و با شرکتی همکاری کنید که محصولی که ارائه میدهد، برای شما جالب باشه. فراموش نکنید که باید قبل از اینکه مطمئن بشوید که شرکتی برای شما مناسب هست و عضو بشوید به برنامه ی جبران خسارت آن شرکت دقت کنید.
۳- با اخلاق و اصیل باشید
یکی از دلایلی که فروش مستقیم مورد نکوهش واقع میشود این است که بسیاری از نمایندگان از تبلیغات غلو آمیز و گاهی اوقات فریب برای جذب نیروهای جدید استفاده میکنند. این باعث میشود بسیاری معتقد باشند که شرکت های بازاریابی شبکه ای این رفتار رو تشویق میکنند، اما در حقیقت، این کار را نمیکنند. شرکت های معتبر بازاریابی شبکه ای از شما میخواهند که در معامله با مشتریان و در رابطه با کارآموزان پر تلاش، صادق باشید. اگر خودتان شغل خود را دوست داشته باشید، با علاقه و پشت کار به نتیجه مطلوب میرسید. فقط دقت کنید از خط قرمز ها عبور نکنید و از ادعاهای دروغین و اغراق آمیز استفاده نکنید. رفتار کاری خوب، شما را مطمئن میکند که مشتری و زیر مجموعه ها احساس رضایت میکنند و در نتیجه با آرامش به کار خود ادامه میدهید!
۴- دوستان و خانواده تان را درگیر کارتان نکنید
هیچی بیشتر از این دوستان و خانواده تان را آزار نمیدهد که به طور مداوم حوصله آن ها را با شغل رویایی خود سر بیاورید . هیچ مشکلی ندارد که در مورد کارتان بدانند و ببینید که آیا علاقه نشان میدهند یا نه، ولی اگر علاقه ای نشان نمیدهند دیگر اصرار نکنید وارد این حرفه بشوند. بسیاری از شرکت ها پیشنهاد می کنند که یک لیست ۱۰۰ نفره از افرادی که میشناسید بنویسید، با اینکه این کار غلط نیست، اما باید بدانید که بیشتر افراد موفق در بازاریابی شبکه ای تعداد خیلی کمی از این لیست ۱۰۰ نفره در کسب و کار خود توانستند وارد کنند. در بیشتر موارد، خانواده و دوستانی که در این کسب و کار هستند اغلب بعد از دیدن موفقیت افراد در بازاریابی شبکه ای وارد این کار میشوند.
موفقیت در بازاریابی شبکه ای هنگامی حاصل میشود که با آن مثل شغل های دیگر رفتار بشود، در واقع شما باید روی افرادی که محصول شما رو میخواهند تمرکز کنید. یعنی تصمیم بگیرید که کدام بازار هدف مناسب برای ارائه محصولات، خدمات و فرصت های شغلی شما است.
۵- بازار هدفت خود را مشخص کنید
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بازاریاب های جدید مرتکب میشوند این است که هر کسی (از جمله دوستان و خانواده) را به عنوان یک مشتری یا یک کارآموز میبینند. این همان جایی است که صنعت بازاریابی شبکه ای دچار اشتباه میشود. همانند هر کسب و کار دیگه ای، اگر بازار هدف خودتان رو شناسایی کنید و اقدامات بازاریابی را متمرکز کنید، موفقیت و کارآیی بیشتری خواهید داشت. کسی که برای ویتامین ها و سلامتی اهمیت قائل نیست، شخص مناسبی برای هدف شغل شما نمیباشد.
۶- سعی کنید برنامه کاری و محصولات را به اشتراک بگذارید
بسیاری از اسپانسر های بازاریابی شبکه ای از شما میخواهند که روی استخدام کارآفرین های جدید تمرکز کنید؛ با این حال، درآمد قانونی شما در بازاریابی شبکه ای از فروش محصولات یا خدمات بدست میآید.
علاوه بر این، مشتریانی که خدمات و محصولات شما رو دوست دارند راحت تر به کارآفرین های جدید تبدیل میشوند. مثل هر شغل دیگری ( خانگی و غیره ) تبلیغ در مورد محصولات و خدماتی که ارائه میدهید به سود بازار هدف شما است و کلید ایجاد مشتریان و کارآموزان جدید میباشد. به عنوان مثال میتوانید یکی از محصولات را به عنوان نمونه به اشتراک همگان قرار بدهید، یک وب سایت یا اکانت شبکه های مجازی برای شرکت خود بسازید و یا از یکی از دوستان بخواهید که میزبان یک مهمانی در خصوص معرفی محصولات شما بشود یا خود این مهمانی را در خانه برگزار کنید و به معرفی محصولات بپردازید.
۷- بازاریاب، استخدام نکنید !
یکی از فواید بازاریابی شبکه ای ایجاد کارآفرین های جدید و سود حاصله از فروش آن ها است . ممکن هست بعضی ها این کار را ” سوء استفاده ” بدانند ولی واقعیت در اصل این است که شما به خاطر کمک به موفقیت دیگران، پاداش میگیرید. اما لازم هست بدانید که برای موفقیت آن ها نقش شما این نیست که تا سر حد ممکن کارآموز بگیرید، بلکه این هست که یک رهبر و مربی باشید. تمرکز خود را باید روی موفقیت افرادی که به آن ها کمک می کنید باشد نه روی خودتان . به این معنی که باید حوصله به خرج بدهید، آموزش بدهید، سوال های آن ها را جواب بدهید، موفقیت آن ها را جشن بگیرید و وقتی شرایط سخت میشود حمایتشان کنید.
۸- برنامه ریزی مناسب برای معرفی محصولات
بازاریابی شبکه ای یه شغل با ارتباط فرد به فرد هست. در حالی که بسیاری از مردم این ویژگی را خصوصا در این عصر دیجیتال دوست ندارند، واقعیت این هست که این تماس ها و ارتباطات فردی هست که محصولات را به فروش میرساند و کسب و کار را راه میاندازد و مشتری ها و کارآفرین ها رو حفظ میکند. بر اساس برنامه جبران خسارت و هدف هایتان، مشخص کنید که نیاز هست محصولات و خدمات را به چه تعدادی از مردم معرفی کنید تا در زمان مقرر به هدف هایتان برسید. با انجام دادن این کار مطمئن میشوید که کسب و کار به جای اینکه فقط پایدار بمونه، رشد میکند.
۹- گوش دهید و راه حل بفروشید
بسیاری از شرکت ها دست نوشته هایی در اختیار شما قرار میدهند که به شما یاد میدهند که چطوری محصولات و خدمات را بفروشید. در حالی که این میتواند کمک خوبی باشد تا یاد بگیرید چطور با نواقص برخورد کنید و محصولات را بشناسید اما لازم هست بدانید که فروش تنها به این معنی است که در برابر نیاز های مشتریان یک راه حل باشید. با تقویت روابط اجتماعی در گام اول و سپس گوش دادن به نیاز های مشتریان، میتوانید زمینه را فراهم کنید که راه حل مشکل آن ها باشید.
۱۰- یاد بگیرید چگونه بازاریابی کنید
کارکنان بازاریابی شبکه ای اغلب میچسبند به قانون ۳ گام و دیگر تاکتیک های از مد افتاده بازاریابی، اما فروش مستقیم هم مثل بقیه شغل ها است و برای بازاریابی راه و روش های گوناگونی را میطلبد که لازمه اش این هست که یک نگاهی به بازار هدف خود بیاندازید و ببینید چه چیز هایی نیاز دارد، شما چطور میتوانید به آن ها کمک کنید و در چه قسمتی برای شما کار پیدا میشود. در انتها شما میتوانید برای افزایش فروش محصولات و میزان جذابیت شغل خود از ابزار های گوناگون بازاریابی مثل وب سایت (سیاست های شرکت در مورد وب سایت ها را بررسی کنید) ، ایمیل و شبکه های مجازی استفاده کنید.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
پذیرش چیست و چگونه پذیرش سازمان را بالا ببریم؟
4.31k بازدید
-
آیا شیفت دادن در بازاریابی شبکه ای کار درستی است؟
1.99k بازدید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای به سازمان انگیزه بدهیم تا تصاعد پنج برابری داشته باشیم
4.21k بازدید
-
سه مرحله اصلی در فالو بعد از معرفی کار
5.08k بازدید
-
دسترسی به پراسپکت نامحدود از طریق بازار گرم
3.09k بازدید
-
فالوی اتوماتیک در بازایابی شبکه ای (تام شرایتر)
2.94k بازدید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.