15 ویژگی یک لیدر فوق العاده در بازاریابی شبکه ای
[vc_row height=”small” width=”full”][vc_column][vc_column_text]یک رهبر یا لیدر خوب در بازاریابی شبکه ای خصوصیات متنوعی دارد که می تواند با استفاده از آنها اعضای تیم را به پیروی از خود تشویق کند. ما در این مقاله برای شما 15 ویژگی اصلی یک رهبر خوب را گردآوری کردیم که در صورت داشتن این ویژگی ها میتوانید حداقل 80 درصد از اعضای تیم خود را به درستی رهبری کنید.
- ارتباط
یک لیدر موثر در بازاریابی شبکه ای به صورت شفاف ارتباط برقرار می کند. مهارتهای ارتباطی نوشتاری وکلامی به رهبران اجازه میدهد، توقعاتشان را به روشی به اعضای تیمشان انتقال دهند که برای آنان قابل درک باشد، همچنین مهارتهای ارتباطی اثربخش به رهبران اجازه گوش دادن به نظرات دیگران را هم میدهد تا به صورت بهینه و مناسبی عمل کنند. رهبر سازمان یافته سیستم را به نحوی بنا می گذارد که حمایت سرلوحه ی کار خود قرار داده و اعضای تیم را در جهت بر آورده کردن اهداف و رسالتهای شرکت هدایت میکند. - سازماندهی
لیدر اثربخش مهارتهای سازماندهی استثنایی را داراست. مهارتهای سازماندهی در نتورک مارکتینگ ( بازاریابی شبکه ای ) به رهبران تیم کمک میکند اهداف و استراتژیهایی را طراحی کنند که به اعضای تیم اجازه میدهد تا به صورت بهینه و مناسبی عمل کنند. لیدر با توانایی سازماندهی بالا، سیستم را در بازاریابی شبکه ای به نحوی بنا میگذارد که حمایت از سفارش کرده و اعضای تیم را در جهت برآورده شدن اهداف و رسالتهای شرکت هدایت کند. - اعتماد به نفس
یک رهبر مؤثر در بازاریابی شبکه ای اعتماد به تواناییهایش دارد، همانطور که به توانایی اعضای تیمش اعتماد دارد. رهبر با اعتماد به نفس در مورد اخذ تصمیماتی که تأثیر بر روی تیمش دارد مطمئن است. این اعتماد به نفس، اعضای تیم را از احترام رهبر به نظرات و ورودیهایشان مطمئن میکند. - قابلیت پذیرش عقاید
یک رهبر اثربخش در بازاریابی شبکه ای، رهبری است که احترام به اعضای تیم و عقاید آن ها میگذارد. یک رهبر پذیرا کارمندانش را تشویق به ارائه نظراتشان در مورد تصمیماتی می کند که بر روی آنان تأثیر دارد. این ویژگی رهبر، اعضای تیم را متوجه احترام رهبر به عقایدشان کرده و آن ها را تشویق به همکاری بیشتر با رهبر مینماید. - منصف بودن
یکی از خصوصیات رهبر موثر در نتورک مارکتینگ این است که با اعضای تیمش به صورت منصفانه برخورد میکند، او در پاداش ها و همچنین اقدامات انضباطی ثابت قدم است. یک رهبر منصف مطمئن می شود که همه اعضای تیمش رفتار مشابه را دریافت کردند. - صداقت
یک رهبر اثر بخش صادق است و با اعضای تیمش صریح صحبت می کند. رهبری که در بازاریابی شبکه ای با اعضای تیمش صادق است، اعتماد آن ها را بدست می آورد؛ به این دلیل که هرچیزی که گفته را عمل میکند و به همان روشی که گفته رفتار میکند. - قدرت و قابلیت نفوذ
رهبران با قدرت کمک به دمیدن تعهد در اعضای تیم برای برآورده شدن اهداف و رسالتهای شرکت میکنند. رهبران با قدرت کمک به مدیریت تغییر در فضای کاری میکنند به وسیله ی کسب اعتماد نیروهایشان که از طریق تصمیم گیری و ارتباطات موثر به دست آورده اند. - قدرت تفویض وظایف
یک رهبر موثر در بازاریابی شبکه ای میداند که چگونه رهبریش را از طریق تفویض وظایف به اشتراک بگذارد. تفویض وظایف مشخص به اعضای قابل اعتماد به رهبر اجازه میدهد که تمرکز بر بهبود عملکرد کاری اعضایش داشته باشد. - تسهیل کنندگی
یک رهبر موثر تسهیل کننده قدرتمندی است؛ همانند یک تسهیل کننده، رهبر تیم به اعضاء کمک میکند که اهداف شرکت را درک کنند. همچنین در سازماندهی طرح کاری کمک میکند تا مطمئن شود اعضای تیم به اهدافشان به صورت مؤثرتری دست پیدا میکنند. - قدرت مذاکره
یک رهبر مهارتهای مذاکره را برای دستیابی به نتیجه و درک تضادهایی که در محیط کار اتفاق میافتد به کار میبرد.
رهبری که در بازاریابی شبکه ای به گونه مؤثری مذاکره میکند فرآیند تصمیم گیری را تسهیل میکند؛ مشکلات را به گونه ای حل میکند که طرفین راضی باشند و خواسته های آنان برآورده شود. - سازندگی
ساختن یک تجارت رضایت بخش و سوداور در بازاریابی شبکه ای، باید از نخستین فرد شروع شود و با توجه آگاهانه به تک تک افراد پیش برود. به قول ادواردز دمینگ “وقتی ماهی می گندد، گند از سرش شروع میشود و به پایین کشیده می شود”. بازاریابان شبکه ای موفق، اهمیت خودسازی ذهنی، جسمی و عاطفی را خوب می فهمند و می دانند باقی مجموعه هم با الگو برداری از آنها ساخته می شود. - حسن جویی
هیچ شرکتی یا بازاریابی شبکه ای کامل و بی عیب نخواهد بود. بازاریابان شبکه ای موفق به خوبی به این مسئله واقفند که در تجارت چیزی به اسم کمال و فقدان نقص وجود ندارد و لذا همیشه در پی محاسن و نقاط مثبت شرکت و توزیع کنندگانشان هستند. - همیشه حی و حاضرند
لیدرهای بازاریابان شبکه ای موفق همیشه و همه جا حضور دارند
داگ فایربو میگوید “بازاریابان شبکه ای برتر همیشه حضوری محسوس دارند. در هر موضوعی حضور دارند، در جلسات، در مکالمات و در کنفرانسهای تلفنی و مهمتر از همه اینکه آنها همیشه هرجا لازم است حضور دارند”. - انگیزه
“بازاریابی شبکه ای آنقدر هیجان انگیز است که نمیتوانی انجامش ندهی”
این جمله متعلق به (راس نولاند اس) کسی که سالها از انجام دادن کار بازاریابی شبکه ای پرهیز میکرد و به کار در بنگاه املاک و مستغلات در هیوستن تگزاس اشتغال داشت. (راس) کار در بنگاه را کنار گذاشت و در عرض چند سال، یکی از بهترین سازمانهای فروش را در شرکت (اکسل کامیونیکیشن) ساخت.
او تجسم انگیزه است:” هروقت فرد جدیدی وارد سازمان فروشم میشود، گویی بلیط بخت آزمایی ام برنده شده است چون آن فرد قراراست کار عظیمی را به انجام برساند و من قرار است در آن دخیل باشم.
راس در ادامه میگوید “بخش عظیمی از موفقیت شما دربازاریابی شبکه ای به «تعهد عاطفی» شما به تجارتتان بستگی دارد” -
پشتکار
لیدرهای بازاریابی شبکه ای خوب می دانند که همه افراد دفعه اول و حتی دفعه دهم ( بله ) نخواهند گفت. بنابرین موفقیت در این کار جز با مداومت وصبوری به دست نخواهد آمد.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row height=”small” bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″ css=”%7B%22default%22%3A%7B%22margin-bottom%22%3A%225px%22%7D%7D”][vc_column][vc_column_text]مطالب مرتبط:[/vc_column_text][us_grid post_type=”ids” ids=”10929, 10986, 11198″ items_quantity=”3″ items_layout=”8473″ columns=”3″ items_gap=”5px” overriding_link=”post”][/vc_column][/vc_row][vc_row height=”small” bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#f4f4f4″][vc_column][vc_column_text]محصولات آموزشی مرتبط:[/vc_column_text][us_grid post_type=”ids” ids=”8773, 11317, 7687″ items_quantity=”3″ items_layout=”shop_modern” columns=”3″ items_gap=”5px” overriding_link=”post”][/vc_column][/vc_row]
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
پذیرش چیست و چگونه پذیرش سازمان را بالا ببریم؟
3.58k بازدید
-
آیا شیفت دادن در بازاریابی شبکه ای کار درستی است؟
1.57k بازدید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای به سازمان انگیزه بدهیم تا تصاعد پنج برابری داشته باشیم
3.68k بازدید
-
سه مرحله اصلی در فالو بعد از معرفی کار
4.5k بازدید
-
دسترسی به پراسپکت نامحدود از طریق بازار گرم
2.67k بازدید
-
فالوی اتوماتیک در بازایابی شبکه ای (تام شرایتر)
2.45k بازدید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.