تا کی باید یک نفر را پیگیری کنیم؟
کسی را که دعوت کردیم و جواب او منفی بوده، تا کی باید او را پیگیری کنیم؟
پیگیری بازه محدودی ندارد
پیگیری افراد بازه ی محدودی ندارد. این طور نیست که بگوییم یک نفر را باید حداکثر تا 2 ماه پیگیری کنیم یا تا 1 سال.
ما افراد را تا زمانی که در دسترس ما هستند پیگیری میکنیم و کسی را از لیست کنار نمیگذاریم به غیر از افرادی که برخورد و رفتار مناسبی نداشته اند. طبیعتا این گروه را کنار میگذاریم ولی بقیه را از لیست خط نمیزنیم.
افرادی بوده اند که در روند پیگیری بعد از 1 سال، 2 سال ، یا حتی 6 سال وارد کار شده اند و آن کسی که آن ها را پراسپکت کرده، با استمرار به پیگیری ادامه داده و نتیجه گرفته. استمرار در پیگیری بسیار مهم است و در نتیجه گرفتن نقش زیادی دارد.
البته منظور از پیگیری، پیگیری با رعایت اصول و روش های صحیح است. منظور این نیست که دم در خانه طرف مقابل چادر بزنیم و به هر نحوی که شده سعی کنیم خوبی های بازاریابی شبکه ای را به اون بفهمانیم!
مطلب مرتبط: چگونه در فالو موفق باشیم
مهمترین مرحله
پیگیری مهمترین مرحله برای ورودی گرفتن است. 90 درصد کار در نتورک مارکتینگ پیگیری است.
تقریبا 70 الی 80 درصد افرادی که در نتورک مارکتینگ ورودی میشوند، در مرحله اول بعد از معرفی به کار جوابشان منفی است یا حداقل نمیتوانند تصمیم گیری کنند و در مراحل بعد با پیگیری وارد میشوند. پس پیگیری خیلی مهم است.
اگر کسی را هم پیگیری کردید و جوابش منفی بود، اشکالی ندارد لازم نیست ناراحت شوید!
به او بگویید: “مشکلی نیست. من الان باید با افرادی که آماده شروع کردن هستند کار کنم ولی در آینده پیگیری میکنم”. او را دوباره وارد لیست کنید و تاریخ پیگیری بعدی را مشخص کنید.
و نهایتا در مرحله آخر مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که بروید و با افراد جدیدی در مورد کار صحبت کنید! اصلا خوب نیست که منتظر بمانید تا دیگران بخواهند تصمیم بگیرند که میخواهند وارد کار شوند یا نه. نتورکرهای موفق همیشه در حال ارتباط سازی و پراسپکت کردن افراد جدید هستند و برای همین هم میتوانند شبکه خودشان را گسترش دهند.
در نتورک مارکتینگ بیشترین زمانی که یک نتورکر برای کار میگذارد، صرف ارتباط سازی میشود.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
پذیرش چیست و چگونه پذیرش سازمان را بالا ببریم؟
4.31k بازدید
-
آیا شیفت دادن در بازاریابی شبکه ای کار درستی است؟
1.99k بازدید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای به سازمان انگیزه بدهیم تا تصاعد پنج برابری داشته باشیم
4.22k بازدید
-
سه مرحله اصلی در فالو بعد از معرفی کار
5.08k بازدید
-
دسترسی به پراسپکت نامحدود از طریق بازار گرم
3.09k بازدید
-
فالوی اتوماتیک در بازایابی شبکه ای (تام شرایتر)
2.94k بازدید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
باسلام.پیگیری در نتورک مارکتینگ مثل مجرای تنفسی است.و ورودی گرفتن.بمنزله هوا.مطلب عالی عالی.ممنون از مدیریت mlmcenter