لیست افراد در بازاریابی شبکه ای
لیست افراد در بازاریابی شبکه ای درواقع مهمترین سرمایه یک نتورکر است
آیا تا به حال فکر کرده اید که چه سرمایه ای برای کار در تجارت بازاریابی شبکه ای لازم داریم؟؟؟
پول ، زمین ، اعتبار؟؟؟ اگر برای ثروتمند شدن در تجارت بازاریابی شبکه ای به یکی از موارد بالا نیاز داشتیم قطعا نمیتوانست گفت که هر کسی میتواند در این سیستم قدرتمند کار کند. پس برای شروع این تجارت باید روی چه چیزی سرمایه گذاری کنیم؟؟؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که منبع درآمد ما در این تجارت یا بهتر بگویم اهرم مورد نیاز برای شروع کار چیست؟؟؟
قطعا همه ی ما میدانیم که منبع درآمد در این کار، فروش محصولات است و قطعا ما به تنهایی نمیتوانیم فروش های چندصد میلیون تومانی داشته باشیم تا به درآمدهای خوب دست پیدا کنیم. پس می توان گفت بزرگترین سرمایه ای که هر شخصی برای شروع این تجارت بزرگ لازم دارد لیست نفرات است. هیچ تجارتی آغاز نمیشود مگر زمانی که برای آن سرمایه گذاری کنیم. خب حالا که میدانیم بزرگترین سرمایه برای شروع کار چیست و چرا باید سرمایه گذاری کنیم وقت آن رسیده است که یاد بگیریم چگونه سرمایه مورد نیاز برای شروع کار را تهیه کنیم.
بهترین راه برای نوشتن لیست افراد در بازاریابی شبکه ای
پیشنهاد می کنم لیست خود را حداقل با ۳۰۰ نفر شروع کنید و هر روز آن را گسترش دهید. همه ی ما میدانیم که بهترین کارها زمانی انجام میشوند که برنامه ریزی داشته باشیم. پیشنهاد ما با مقداری تجربه این است که قبل از شروع نوشتن ، تمام افرادی را که میشناسید دسته بندی کنید و در یک کاغذ جدا گانه بنویسید و دسته بندی خود را از نزدیکترین افراد شروع کنید. مانند: خانواده – اقوام درجه دو – دوستان صمیمی – دوستان قدیمی – همکلاسی های دانشگاه – دوستان باشگاه – همسایه ها و . . . بعد از دسته بندی وقت آن فرا رسیده که نوشتن لیست افراد را شروع کنیم. تجربه ثابت کرده هرچقدر هم که باهوش باشید باز هم نام چند نفر را فراموش میکنید پس بهتر است که بعد از نوشتن هر دسته از افراد در لیست یک صفحه را خالی بگذارید تا بعدا بتواندی نام آنها را در دسته مختص به خودشان بنویسید تا همیشه لیست افراد شما کاملا مرتب باشد.
با لیست افراد در بازاریابی شبکه ای چه کنیم؟!
بهتر است لیست افراد را تفکیک کنیم تا مشخص شود که با چه کسانی چه کارهایی داریم، زیرا اصلا قرار نیست که تمام افراد موجود در لیست را وارد سازمان کنیم، زیرا اگر تمام اطرافیان وارد سازمانتان شوند دیگر هیچ مشتری نهایی در بیرون از سازمان وجود نخواهد داشت و فروش پایین آمده و طبیعتا درآمدتان نیز کاهش خواهد یافت، پس لیست را به سه دسته اصلی تقسیم میکنیم
دسته اول مشتری نهایی: کسانی که میخواهیم به آنها جنس بفروشیم
دسته دوم فروشنده: کسانی که در فروش محصولات به ما کمک میکنند
دسته سوم همکار: کسانی که میتوانیم آنها را به کار دعوت کنیم
چگونه افراد را از لیست نفرات انتخاب کنیم؟
برای این که بدانیم روی چه کسانی میتوانیم بیشتر سرمایه گذاری کنیم بهتر است بدانیم که چه کسانی برای ما بیشتر ارزش قائل میشوند، پس برای این کار هم لازم است که یک دسته بندی دیگر روی لیست نفرات خود انجام دهیم. فرض کنید خدایی نکرده شما در یک خیابان تصادف کرده اید و تمام افراد لیستتان در آنجا حضور دارند:
دسته A: کسانی که بلافاصله شما را به بیمارستان منتقل می کنند
دسته B: کسانی که ریلکس آنجا می ایستند و با اورژانس تماس می گیرند
دسته C: کسانی که فقط از شما فیلم میگیرند (فعلا با این دسته کاری نداریم)
در لیست نفرات خود در جلوی اسم هر نفر یکی از حروف بالا را بنویسید تا بدانید که برای هر کس چه مقدار باید زمان بگذارید و تا زمانی که دسته A و دسته A لیست شما تمام نشده اند به هیچ عنوان سمت دسته ی C نروید. پیشنهاد میکنم در طول زمانی که دارید با افراد دسته اول و دسته دوم لیست خود، کار میکنید با دسته ی C صمیمی تر شوید که هم بتوانید با آنها کار کنید هم اگر روزی خدایی نکرده تصادف کردید به دادتان برسند.
هرکدام از افراد لیست شما باید از چند مرحله اصلی عبور کنند، هر ماه تعدادی از افراد لیست را انتخاب کنید و هرکدام را از این مراحل عبور دهید:
- برقراری ارتباط
- صمیمی شدن
- ایجاد اعتماد
- فروش یک محصول مفید و مناسب
- پیگیری رضایت مشتری از محصول
- دعوت به همکاری
- معرفی کار
- پیگیری برای شروع کار
- نگهداری از شخص در سازمان
- کمک به رشد درآمدی شخص
چگونه لیست را گسترش دهیم
احتمالا کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد را خوانده اید اما اگر نخوانده اید پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را تهیه و مطالعه کنید. در این کتاب گفته میشود که همه ی پنیر ها یک روز گندیده میشوند و از بین میروند، لیست افراد هم میتواند یک پنیر باشد که اگر آن را آپدیت نکنیم یک روز فاسد و کهنه میشود و از بین میرود شک نکنید که آپدیت روزانه ی لیست نفرات تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما دارد.
پس هر روز لیست نفرات خود را آپدیت کنید و حداقل دو نفر به آن اضافه کنید (این دو نفر هر کسی میتوانند باشند) از همکلاسی جدید دانشگاه تا مغازه داری که امروز برای اولین بار به مغازه ی او رفته اید، بهترین کار این است که هر روز یک زمان خاص را به نوشتن نام دو فرد جدید در لیست نفرات خود اختصاص دهید.
اگر هر روز دو نفر به لیست خود اضافه کنید و هر ماه 30 نفر را از 10 مرحله ذکر شده عبور دهید، موفقیت شما در بازاریابی شبکه ای صد در صد است.
امیدواریم این مقاله تاثیر زیادی در موفقیت روز افزون شما داشته باشد.
با تشکر از همراهی شما
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
پذیرش چیست و چگونه پذیرش سازمان را بالا ببریم؟
4.31k بازدید
-
آیا شیفت دادن در بازاریابی شبکه ای کار درستی است؟
1.99k بازدید
-
چگونه در بازاریابی شبکه ای به سازمان انگیزه بدهیم تا تصاعد پنج برابری داشته باشیم
4.21k بازدید
-
سه مرحله اصلی در فالو بعد از معرفی کار
5.08k بازدید
-
دسترسی به پراسپکت نامحدود از طریق بازار گرم
3.09k بازدید
-
فالوی اتوماتیک در بازایابی شبکه ای (تام شرایتر)
2.94k بازدید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.