
فروش یکی از مهمترین نکات در تجارت بازاریابی شبکه ای است و امروزه به یکی از مهمترین چالش های هر سازمانی تبدیل شده. با آموزش صحیح فروش شما میتوانید در هر تجارتی موفق شوید زیرا مهمترین اصل در هر تجارت مهارت فروش است.
اما در این سمینار چه چیزهایی می آموزید:
فقط 10 درصد از بهترین فروشندگان دنیا با برنامه ریزی و به طور مرتب فکر میکنند:
همیشه برای فکر کردن و تمرکز روی این سه مورد برنامه روزی داشته باشید “پیدا کردن مشتری – ارائه محصول – بستن قرار داد”
طبق قانون احتمالات شما نمیتوانید نتایج فروش را کنترل کنید اما میتوانید فعالیت خودتان را کنترل کنید:
هیچ کس نباید شما را در دفتر کار پیدا کند زیرا در آنجا هیچ مشتری وجود ندارد. “فرانک پاکتا” دفتر زیراکس خود را اینگونه مدیریت میکرد: هر روز ساعت 8 صبح جلسه داشتند و ساعت 8:30 همه آنها برای فروش از شرکت خارج میشدند.
وقت بیشتری را با مشتریانتان صرف کنید:
یک شرکت مسابقه ای برگذار کرد که هر کس در آن مسابقه در طول روز بیشترین جواب “نه” را از مشتری ها بگیرد به یک ناهار مجانی دعوت میشود. پسر بچه ای در آن شرکت بیشترین جواب “نه” را شنید و جایزه آن روز را گرفت… و این پسر بچه روزهای بعد شیفت های کاری خود را به 8 ساعت در روز افزایش داد تا هر روز بیشترین جواب “نه” را بشنود. این پسربچه با این کار تبدیل به نابغه بازاریابی شد و از هر 10 تماس 9 فروش موفق داشت.
تمرکز و کار محرمانه:
کدام مهارت به شما برای ثروتمند شدن کمک میکند؟ اگر میتوانستید یک نخ جادویی را گره بزنید و به آرزویتان برسید و یک شبه در مهارت و شغلی که دوست دارید یک زندگی عالی داشته باشید، کدام مهارت را انتخاب میکردید که به وسیله آن درآمدتان چند برابر شود؟ موقعیت شغلی فعلی خودتان را در ذهنتان به عنوان یک عامل کمک کننده به ثروتمند شدنتان بشناسید نه به عنوان یک شغل همیشگی “فروش خارج از ساعت کاری باعث فروش بیشتر در ساعت کاری میشود”
بر روی روابطتان تمرکز کنید:
با تمرکز بر روابطتان، اعتماد بیشتری ایجاد کنید زیرا تمام موفقیت های تجاری بر پایه روابط خواهد بود. گوش دادن باعث ایجاد اعتماد در مشتری میشود. سوال بپرسید، زیرا بهترین فروشندگان کسانی هستند که سوال های خوبی میپرسند.
قبل از پاسخ دادن به مشتری مکث کنید و اجازه دهید سکوت اتاق را فرا بگیرد. همیشه تصمیم خرید در سکوت اتفاق می افتد:
سوال هایی مانند این بپرسید: “منظورت چیست؟ دقیقا منظورت چیست؟” این سوال ها به مشتری میفهماند که به درک کردن نیاز او علاقه مند هستید. سوال های مرتبط با نیاز های مشتری بپرسید تا فروشتان به سمت نهایی شدن برود. همیشه 5 تا 7 سوال ثابت را آماده داشته باشید و از مشتری خود بپرسید. 10% از فروشندگان در 32 صنعت در دنیا از این تکنیک استفاده میکنند.
مشتریان به محصول شما اهمیت نمیدهند بلکه آنها به چیزی هایی که برایشان اهمیت دارد اهمیت میدهند مانند:
تغییر و تحول – بهتر شدن – نتیجه خرید – سود خودشان. مردم همیشه “بهتر شدن” را میخرند. در پایان نتیجه گیری کنید و فهرست نتایج را به مشتری نشان دهید. شما و محصولتان مانند هواپیما و مقصد هستید و مشتری شما مسافر این هواپیماست. کار شما بردن مسافر به مقصدی عالی است.
ساده ترین تکنیک برای نهایی سازی فروش، دعوت کردن مشتری به خرید است:
“اگر از این خوشت آمده، چرا امتحانش نمی کنی؟” اغلب مشتریان برای خرید، روی لبه تصمیم گیری هستند. فروشنده خوب هیچ فروشی را بدون اینکه از مشتری دعوت کند ترک نمیکند.
در پایان همیشه به یاد داشته باشید که مراجعه و فروش مجدد به مشتری کلید موفقیت و آینده کاری شماست.
درخواست مشاوره
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره درخواست مشاوره خود را ارسال کنید و یا با ما در تماس باشید.
درخواست مشاورهدوره های مرتبط
47,000 تومان